Wychodzi na to, że problem z Face ID jest nieco większy niż się zdawało i spora rzesza klientów skarży się na problemy z jego działaniem. Okazuje się, że na działanie tego systemu ma wpływ tylni aparat telefonu.

 

Jaki jest problem?

 

Klienci skarżą się, że system Face ID często ma problem, by rozpoznać właścicieli smartfonów, a na domiar złego zdarza się, że bez oporów odblokowuje on smartfona osobom całkowicie do tego nieupoważnionym. Wielu klientów ma ten problem i okazuje się, że często jest to związane z fizyczną usterką, którą Apple naprawi bezpłatnie – rzecz jasna w ramach gwarancji.

 

face id

Winny tylni aparat?

 

Tak, źródłem usterki jest teleobiektyw tylnego aparatu. Nie wiemy, co dokładnie w tym komponencie powoduje te kłopoty, ale faktem jest, że po wymianie modułu aparatu, system Face ID zaczął funkcjonować tak, jak powinien. Stąd apel wystosowany od Apple to posiadaczy iPhone’ów X, by Ci, gdy dostrzegą problemy z Face ID zgłosili się do najbliższego serwisu.

W kontekście tych problemów cieszą informacje, które pojawiają się ostatnio w Sieci, jakoby nowe iPhone’y X, które pojawią się w tym roku, miały mieć usprawnioną funkcję wykrywania twarzy.
Miejmy nadzieje, że nowe modele nie będą borykać się z podobnymi usterkami.

Jeśli podobał Ci się wpis, zaznacz mu parę gwiazdek 😉
[Głosów:2    Średnia:4/5]